Jumaat, 6 Julai 2012

HUTANG, PEMIUTANG DAN PENGHUTANG

SALAM JUMAAT




solat jumaat di masjid negeri sabah sembulan. dekat jak dengan tempat keja aku. besa dekat-dekat mau azan baru aku gerak. kalau ikut rukun solat jumaat, kalau tidak dgr khutbah maka tidak sah solat sunat jumaat. Allahualam. khutbah jumaat mcm mnyindir aku jak ndak tau yang terasa ka tidak tajuk nya "BAYAR HUTANG"..kalau manusia akhir zaman tidak akan terlepas dari hutang dan pemiutang. kalau tidak nanti kita kena tuntut di SANA. bulan ni tidak lama lagi masuk bulan ramdhan. di bulan itu la saya mau bayar segala hutang-hutang yang selama ini saya belum langsaikan. smoga aku dapat melunaskan segala hutang-hutang (dosa) ku, kalau tidak dapat lunas, sekurang-kurangnya hutang aku jadi sikit tidak la membebankan aku nanti.aku rasa sekarang aku di bebani dengan hutang-hutang (dosa) yang perlu aku langsaikan kepada NYA. semoga bulan yang akan datang ini (ramadhan) dapat membantu aku untuk dalam menyelesaikan masalah hutang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan